עברתי בתפקידי תקופות קשות גם בעבר, אבל לא עד כדי כך

    דוד קורצוייל 1 Comment on עברתי בתפקידי תקופות קשות גם בעבר, אבל לא עד כדי כך

    צבי סופר שוחח ב- COL עם הרב משה הבלין • הרב סובל מהתנכלויות של קיצוניים בעקבות הסכם שחתם עם הצבא • "הרבי דאג שכל ענייני חב"ד יתבררו רק בבי"ד בתוך חב"ד" • "לא ברור לי מדוע דווקא אלי מכוונות ההתקפות"

    הרב משה הבלין צילום: ויקיפדיה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיתונאי צבי סופר שוחח ב- COL עם הרב משה הבלין, חבר בי"ד רבני חב"ד ורב העיר קרית גת שסובל מהתנכלויות של קיצוניים בעקבות הסכם שחתם עם הצבא סביב מעמדם של בחורי ישיבת חב"ד. בשורות הבאות נביא מהראיון כמה ציטוטים.

    הרב הבלין אומר כי מדובר ב"תקופה בהחלט לא קלה. גם כעת לא ברור לי מדוע דווקא אלי מכוונות התקפות כאלו ואחרות, שכביכול אני החלטתי משהו על דעת עצמי. בעניין ההסכם עם הצבא, ראשי ישיבות חב"ד ובי"ד רבני חב"ד החליטו והסכימו. באופן אישי, עברתי בתפקידי תקופות קשות גם בעבר, אבל לא עד כדי כך. לרעייתי הרבנית קשה מאוד לחזור לשיגרה".

    לאחר התקיפה החמורה שהיתה בביתו של הרב ופינוי הרבנית לטיפול רפואי, פנה הרב למשטרה לחקור את פשר ההתנכלות אליו באופן אישי. "מבחינתי הסיבה להתמקדות בי היא תעלומה", אומר לנו הרב הבלין.

    מי לדעתך עומד מאחורי המתקפה המאורגנת?

    "אני לא יודע, לא יכול להצביע על אף אחד, חייבת להיות בדיקה מעמיקה בנושא הזה. אומר, שגורמים שהוציאו הכל החוצה, והצביעו על שמי, וכנראה זה מה שגרם. כמו בכל מקום "כשם שאין פרצופיהם וכו", כך גם אצלינו בתוך המחנה יש ויכוחים. אבל הרבי קבע שיש בי"ד רבני חב"ד וכל דבר צריך לעבור דרך הבי"ד. זה המינימום המתבקש, ובוודאי שלא לפעול ההיפך ולעורר גורמים חיצוניים וקיצונים."

    "הרי ידוע שלחב"ד יש את השיטה שלה, כפי שהורונו רבותינו נשיאנו, והיא לא מתייחסת לכל מיני קנאות וכדומה. בזמנו, זימנו את הרב אפרים וולף לדין תורה ב'עדה החרדית'. הם פנו לרבי, והרבי כתב להם שהיות והרב זווין יש לו בי"ד לטפל בעניינים של חב"ד, אז לבי"ד אחר אסור להתערב. ובמכתב שני לרב זווין כותב הרבי: "אני מבקש ממך לטפל בעניין זה שח"ו לא יצא מכותלי חב"ד". הרבי דאג שכל ענייני חב"ד יתבררו רק בבי"ד בתוך חב"ד. זה צריך ללמוד לקח שאסור שיהיה דבר כזה להוציא ויכוחים החוצה. יש לך דעה אחרת? יש לך איפה לפנות, לגוף שהרבי קבע.

    איך התקבל הדבר בעירכם, קרית גת? מורגשת תמיכה מהציבור?

    "לא יאמן. כל אחד ואחד, חרדי, דתי, או מי שלע"ע אינו שומר תומ"צ, אפילו אנשי שמאל. כולם אומרים: "לא איכפת לנו מה הסיבה לרדיפה. אנחנו נשמור עליך, ואם צריך, גם נעמוד ליד הבית שלך". ישבו מפקדי המשטרה ואמרו לי: "כולם אוהבים אותך, אנחנו חוששים דווקא שהתושבים יפעלו". תושבים רצו לפעול על דעת עצמם ועצרנו אותם. דווקא ממה שקרה, נגרם קידוש השם גדול, וההערכה גדולה לחב"ד".

    0.27985358535_298173

    מדוע הרב נתפס כאחראי להסכם עם הצבא, בעוד שלמעשה ההחלטה היא של בי"ד רבני חב"ד?

    "אינני יודע, יתכן בגלל שכמה גורמים הפיצו מכתבים ברבים ובהם נכתב שאני עשיתי הכל. אבל זה פשוט שקר גס, ולכן אינני מבין מה פתאום הטילו עלי את האחריות להחלטה. ישבנו אני, הרב גולדברג והרב וילישנסקי וסוכם שבכל ישיבה ישבו כל הצוות, המשפיעים והר"מים, ויגיעו להחלטות.

    "בשלב הבא הגיעו נציגי כל הישיבות בארץ, כולם באו, ישבו והחליטו. ביה"ד ישב 4 פעמים על הנושא הזה, עד שהגיעו להחלטה. יש לציין כי בזמנו ישבו גם הרב הגרמ"ש אשכנזי וראש הישיבה בכפר חב"ד הרב יעקב כץ ע"ה, וניסו להגיע להסכם, ואז היתה הפסקה.

    "אח"כ קרה מה שקרה עם מאות בחורים שבוטל להם מעמד בן ישיבה, והם פנו במכתב לבי"ד, בטענה, למה לא דואגים להם? כאמור, בי"ד ישב והחליט מה שהחליט. אני וראשי הישיבות האחרים לא קיבלנו החלטות אלא רק הצגנו את הנושא על צדדיו וביה"ד קיבל את ההחלטה."

    למה הדברים לא נעשו בתיאום עם הנהלת הישיבה המרכזית בכפר חב"ד, ובכך נוצר קרע?

    "תשאל אותם. מה שידוע לי, שנעשה מאמץ לשתף אותם, והם לא הסכימו."



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הפגנה עלובה היתה היום בקרית גת.
      אין להם מנדט!

      ולמה חב"ד לא יוצאת במכתב גיבוי גם להרב הבלין ורק להרב אשכנזי?
      מוזר